2010-01-31

hela januari....

har bara rusat iväg. Det är nåt hela tiden och tiden bara rusar liksom. Lite sjukor har avlöst varann här. Vintern är rätt bister och då är värken rätt besvärlig. Eller rätt besvärlig är väl milt sagt. Hunden tessie har varit rejält sjuk o vi trodde att hennes sista stund var kommen förra lördagen. Men medicinerade med rimadyl o vi lyckades häva det akuta skedet och på måndagmorron när jag ringde vår veterinär fick jag svaret att han skulle göra samma bedömning som jag själv redan gjort. Ett eventuellt diskbråck trodde han på, när han hörde hur hon betett sig. Och det hade jag redan kommit fram till på lördagkväll när jag läste på nätet om hennes symtom. Hur som hon mår bra igen men står ju på sina mediciner och nu måste jag köpa en dosett till henne för det är inte lätt att komma ihåg alla dessa mediciner. Rimadyl 2 ggr per dag, blodtrycksmedicinen(för hjärtat) 1 gång om dagen och furix mot lungödemet 2 ggr per dag men man får gå upp till fler ggr per dag om det behövs. Och med alla barnens mediciner är det inte lätt att komma ihåg allt detta med. Så himla lätt att missa, så imorron blir det inköp av en dosett till hunden. Betydligt lättare att ladda den o se att nu har hon verkligen fått alla mediciner varje dag.

8 kommentarer:

Mib sa...

Åh det är så jobbigt med sjuka djur. Lilla kraken. Men tur han är bättre igen.
Kram från Mib

tess sa...

Han äter Concerta. Började med Ritalin. Troligen har han ju ADHD med... eller ADD.

//Tess

tess sa...

Snälla hjälp mig bli veckans blogg genom att kika in hos mig och klicka på länken....

Trevlig helg //Tess

annorlunda mamman sa...

jag har redan röstat tess :)

tess sa...

Å TACK Snälla.

Ja att få detta stödet från andra å få dessa kontakter de gör så hemskt mycket...

Kramar på dig //Tess

Mib sa...

Hahaha, om man läser våra kommentarer i ordning här så låter det som om hunden äter concerta och har adhd och ADD. :-) :-)

annorlunda mamman sa...

ja det är bra att du förtydligar Mib. Hunden har varken adhd eller äter concerta :)
Däremot äter hon blodtrycksmedicin, vattendrivande o reumamedicin. Men adhd...näe absolut inte. Däremot har jag en adhd hund. Hunden wilma, lillasyster i familjen. Golden retriever/border collie.

Mib sa...

Ja vi har absolut en katt med autism. Spökkatten. Hon är så speciell. I love her!