2010-04-04

kunde blitt farligt...

har fått en hel del uträttat här idag. Mannen har bytt till sommardäck, spolat av bilen o utforskat vilken rostlagning på bilen vi behöver. Lagat fästen till hängrännor som pajat av snön i vinter. Rensat hängrännor. Målat i köket.Ja och jag har plockat massa hundbajs i våran trädgård....och när sen mannen skulle vila o sova tidigt på kvällen här tänkte jag vara duktig o gå ut o plocka glasrutor i banankartonger. Sånt som också pajat av all snö. Slutade med att jag först skar upp ena tummen, ok in för att plåstra om mig.Sen när jag skulle ta lös en rätt stor skiva från växthuset o var tvungen att lyfta den igenom partiet liksom ja då skar jag ju upp mig på armen. Och fasligt nära en stor åder. Hade väl änglavakt där antar jag. Det var inte cm ifrån utan mm....

4 kommentarer:

Nina sa...

Hujedamej! Tur det gick bra! Eller, bra och bra, du skar dig ju, så bra var väl lite fel ord i sammanhanget.. Hoppas det läker som det ska!
Kram Nina!

Mib sa...

Åh herregud, låter verkligen otäckt. Ta det försiktigt idag nu!
Kram från Mib.

annorlunda mamman sa...

ditt inlägg försvann mib men ja jag ska försöka ta det lugnare idag...

annorlunda mamman sa...

och nina, jag är van att lägga om sår så det kommer nog gå bra. Svullnade ovanför skärsåret där men det blir ju mindre så det går nog bra. Tack för omtanken.