2008-10-19

Spårkurs igen

Ja varje söndag 3 timmar i skogen tidig morron. Fast det är så himla kul o riktigt skönt att vara ute i skogen med. Jag kan ju knappt gå i den dåliga terrängen med mina knasiga o värkiga leder. Men än har vi inte dragit ikull oss wilma o jag. Peter är den som lägger spåret och sen så går jag spåret med wilma. Hon är så duktig o idag plockade hon t.om upp apporterna. Nu är det bara 3 ggr kvar på kursen. Det är inte klokt vad det går fort när det är roligt. Det är underbart att få andas lite skogsluft ihop med sin hund och att få tänka på annat som så fullt upptar min hjärna därute i skogen. I skogen är det bara jag o wilma o ingen annan. Hon går bättre o bättre i koppel med även om hon får sina ryck ibland.
Nu ska vi ut 2 ggr igen under veckan i skogen jag,peter o wilma. Vi pratar även om en vanlig skogspromenad nån dag för att få bättre inkallning på wilma.
Jahopp vad gör vi efter spårkursen då? Ja inomhusaktivering på tassen ska vi ju gå o vi ska fortsätta jobba med tasstarget.

Inga kommentarer: