2008-11-04

aktiveringskursen...

jaha ikväll på aktiveringskursen var det nya saker att lära sig. Det vi lärt oss hitills fick vi inte öva på inne i boxen. Utan nu skulle vi lära in backa utan att säga nåt till hunden. Oj oj svårt är det men så himla roligt. Ännu roligare blev det ju hemma sen när jag provade med hundarna i köket o "gamla" tessie på 9 år fattar direkt vad hon förväntas göra. Tänk vilken hundlycka att få tänka så det knakar på gamla dar.

Och ny kursanmälan blev det också. Nu ska vi gå en ledarskapskurs som börjar den 17/11. Ska bli väldigt spännande att gå den. Jag tror den kan ge ganska så mycket mera. Och som våran instruktör säger om inomhusaktiveringen "det här är nyckeln till framgång" det som ni håller på med nu. Låter fint o man kan ju hoppas att det blir så för mig o wilma. Men det har redan börjat hända saker med henne. Hon lyssnar bättre, jag kan t.om ha henne lös ute här på tomten o hon kommer väldigt snabbt. Kan t.om släppa ut henne ur bilen lös o hon kommer till mig och går in på kommandot gå in eller utan kommando ibland t.om.
Det är ju rätt häftigt med en hund som för ett tag sen fullständigt struntade i mig. Det är en sån himla tur att vi träffat L. som faktiskt hjälpt oss så mycket. Sen om det är inomhusaktiveringen eller spårkursen vi går i Khamn för de underbara L. och M(obs en annan L.), som gjort att man hittat nycklarna till wilma det vet jag inte. Enda kruxet är ju att hon är så besvärlig att få o hoppa in i bilen. Snart kommer våran nya cykelmojäng med så kan vi ut o cykla på dagarna sen med. Det ska bli spännande att se om det får ner hennes aktivitetsnivå lite.

Inga kommentarer: