2008-11-01

allhelgonadagen och kattförlossning

ikväll var jag o peter o tände ljus på min pappas grav. En tradition som vi alltid gör. Ja tradition det är inte bara det. I år är det 21 år sen min pappa dog. Och min peter följer alltid med dit.

Senare på kvällen så blev det så dags för missan att få sina ungar.
Startade med att det kom ut som en liten moderkaka. Blev lite skraj där hur det skulle gå. Men förmodligen var det en unge hon mist under tiden. För sen kom det 3 ungar som nu ligger i bolådan i jennifers rum. Och de ska få behålla en denna gången har vi lovat. En missankopia som barnen säger och två svartvita små bäbisar. Så skönt att allt gick bra.
Nu ska vi sterilisera missan.
Stoffe såg födseln från efter att unge ett fötts så en av de såg han precis när den föddes och han var så lugn hela tiden o satt bredvid mig o frågade. Det är en stor sak att få vara med när djur föder sina ungar.
En otroligt vacker och fin kväll.

Inga kommentarer: