2009-05-01

i den här bloggen....

skriver jag mest om vårat kämpande för att C. ska få tillgång till att gå i vanlig svensk grundskola. Skriver ju såklart om allting annat som berör oss också. Som vårt renoverande av vårat hus o annat. Att ha rätten till en vanlig svensk grundskoleutbildning är inte alldeles självklart för alla barn o deras familjer. Inget ont om särskolan i sig o de som gör det valet gör det av sina skäl precis som jag och vi gjort valet av skäl som är våra. Nu kommer det dessutom ett lagförslag som det ser ut att tvångsinskrivning i särskolan över huvet på föräldrarna alltså, ska bli tillåtet igen.

Vi känner av den här kampen var o varenda dag trots att C. faktiskt utvecklas i sin skola. Sen att kampen är stor och svår många gånger så är det. Så länge jag har minsta lilla möjlighet så kommer jag fortsätta kämpa för C:s tillgång till vanlig grundskola oavsett hur motarbetad man blir. Det är en kamp som jag aldrig kommer att lägga ned. Men att brottas med det i olika former varje vecka kan göra att man ibland blir lite trött....

3 kommentarer:

Roffes blogg sa...

Tvångsinskrivning i särskolan?? Mitt i alla diskussioner om inkludering? Jättekonstigt...

annorlunda mamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
annorlunda mamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.