2009-08-29

diskmaskinen...

gillar inte mig på lördagar. Nu är det tredje lördagen i rad som den strejkar. Och jag får ett jäkla stort diskberg att avverka på söndagarna. Hm...lördag nr 1 var det ett sorts problem med den, förra lördagen ännu ett problem o nu idag det tredje problemet. Som är det problemet som vi haft med jämna mellanrum med den. Den är ju från -01 och diskar man i en fullstor diskmaskin minst 3 ggr men oftast 5 ggr per dag, ja då slits de väl en aning. Peter har lovat mig en ny. Men både han o jag är nog såna att den åker inte ut förrän den är slut o egentligen kanske vi inte vill köpa en ny förrän vi gör om köket...igen. Men snart får jag krupp eller nåt på den. Nä den kan helt enkelt inte gilla lördagar, utan tycker väl som så att en fridag i veckan är den värd. Nu har peter lagat den igen och nu kl 23 kör jag den maskinen som skulle ha körts i morse. Dock ingen garanti för att den håller. Det här är ett återkommande strulproblem med den, alltså problem nr 3. Och nån skitmaskin är det inte heller utan det är en E-lux som var fin i modellen när jag köpte den men den är väl lite trött.

Annars har simskolan börjat idag igen. C. fick ju stå över eftersom han har sina svinkoppor.
Ja ni kanske undrar men varför har inte min man lagat den förrän så här sent, men det beror ju på att han varit o jobbat 6-22 idag.

Och vi har köpt gummistövlar eftersom skolan hade lyckats slarva bort de för C och I. Och snygga sportshorts till idrotten i skolan blev det med. Och lite andra skolgrejer för C.

2 kommentarer:

Hans sa...

Electrolux är inte att överskatta.

annorlunda mamman sa...

jag får väl säga tyvärr då isåfall. Gillar electrolux o deras maskiner o nästa blir en electrolux eller en cylinda.