2007-06-03

ett tag sen...

Ja nu var det ett tag sen jag skrev här. Sista veckan har varit så hektisk. I tisdags så hade iza genrep inför rising stars och precis samtidigt nästan så var det småstjärnorna i hennes klass på kvällen. Jag o iza var i nobelhallen o skulle vara där mellan 17.30-18. Kl 18 började småstjärnorna o där skulle hon vara presentatör. Vi blev lite sena bara o evelina gick med stoffe till skolan. Sen kikade vi på småstjärnorna där och såg både när iza dansade till en låt och när hon var presentatör för alla låtarna.

Onsdagen då var det rising stars på kvällen. Det var en hel del förberedelser inför det.
Men det gick det med. Stoffe hade med sin mp3 som han har för att skärma av i såna lägen. Vi fick sitta i stentrappan han o jag för att han skulle se bra. Lite ont man får efter att sitta i 1.5 timma i en stentrappa o en son som inte kunde sitta eller stå själv utan hela tiden pressade han hela sin tyngd mot mig.
Så dan efteråt var jag en aning mör i kroppen.
Vi vann varsitt paket kaffe jag o peter på biljetterna. Fast jag dricker ju inte kaffe :(
Men peter gör ju det :)

Sen var det ju så att den här veckan upptäckte vi vattenskada i vårt nya fina badrum.
Det upptäcktes helt i onsdags så innan rising stars så rev peter o sebben upp klinkersplattorna på golvet för att lokalisera skadan. Det som hänt är att när peter skruvade gipsskivorna i spånskivorna under(där golvvärmeslangen ligger)så har han på 2 ställen skruvat i slangen :((
Ja det var ju inte speciellt kul. I söndags när sebben monterade in golvvärmen så sjönk bara trycket vid pannan,det ska INTE göra det.
Och sen i onsdagsfm så hade alla klinkersfogar från dörren sett o rakt in mot fönstret spruckit. Vilket tydde på att vatten läckt ut,spånskivorna svällt och av det trycket så spricker klinkersfogarna.
Nåväl ungefär borta vid toaletten där var det först en skruv som satt i slangen men den var på sidan ändå av slangen. Och en bit bort så var det en skruvat totalt mitt i slangen.
Irriterande!!!

Så de rev ju bort de klinkersplattorna som låg i vägen o resten ligger kvar än så länge. Vi vet inte än hur det går om hela golvet måste tas bort,beror på om man får skarva slangen. Imorron ska sebben ringa till wirsbo som gör rören o kolla det. Man får ju som vanligt olika bud om sånt med. Säger de ja då kanske detta inte behöver bli så illa o annars måste allt rivas upp.
Just nu kan vi inte använda duschen därinne.
Det här var ju nåt man behövde en vecka innan studenten och knappt en vecka innan barnens avslutningar i skolan.....

Inga kommentarer: