2007-06-15

simskola....

i måndags började stoffe o iza på simskola här. De går varje morron må-fre vid 8.10 på morronen.(det är inomhus i badhuset)
Ledarna låter mig o evelina sitta med vid bassängen eftersom stoffe har autism. Första dagen får alla sitta med o andra dagen får inga föräldrar vara med. Men de tyckte att jag skulle göra det ändå.
Och vi måste vara 2 stycken på de vid omklädningar o annat. Så tur har jag som fått evelina till hjälp. Som jag sa idag till henne i badhuset. Nu har vi klarat av första veckan av 3 veckor. Så hon borde ha tapperhetsmedalj.
Så TACK snälla evelina för att du hjälper mig.

Alternativet skulle vara en assistent från LSS men bara det att sånt tar sån tid så när de väl fått till nåt så är ju redan simskolan över.
Och då skulle stoffe vara tvungen att lära känna en ny person o bara det tar ju ett halvår.
Peter skiftar ju o det är ju tjatigt att behöva byta skift jämt o ständigt för att kunna vara med på det här. Och det är ju bra om peter på sina lediga dagar hinner nånting med huset också.
Och av erfarenhet vet jag att peter är så trött på morgnarna så det funkar inget bra alls. Bättre att han kan vara hemma o greja med huset på morronen o jag o evelina åker iväg med de på simskolan.

Meningen var att izabelle skulle vara med i en grupp för de som kan simma lite. Men det funkade inte. Hon klarade inte av att det var kallare i den bassängen. I bassängen som stoffe o iza är i nu är de 33 grader varmt o i den andra var det 27 grader. Så hon stod bara o grät o skakade. Så ledarna flyttade över henne till stoffes bassäng. När de kom ihop då var det som att nu var de "hela" igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken snäll dotter du har som hjälper dig så.