2007-09-29

mopedolycka igen...

i måndags kväll var det dags igen för evelina. En ny mopedolycka. Den här gången blev hon inlagd på sjukhuset för observation. Hon hade ont i nacken så på tisdan togs en halsryggsröntgen. Då man röntgade nacken o hela halsen för att se hur det såg ut. Sen vid 15-tiden på tisdan fick hon åka hem igen.
Jag mötte upp på akuten på måndagkvällen,dit sebben tagit sig för att vara med henne. Jag var nämligen inte hemma när det här hände. Och sen var jag kvar där nån timme. Sen hem o skicka iväg peter istället. Insåg att det är ju bättre för allas del om jag sover hemma o han sover med evelina på avdelningen. För annars inträder ett smärre kaos här hemma med stoffe.
Om han vaknar på morronen o så är inte mamma hemma. Han är ju van att pappa inte är hemma,när han t.ex jobbar natt.
Sen på tisdagmorron åkte jag till sjukhuset när jag lämnat stoffe o iza på skolan. Stoffe var bara i skolan till 10.40 den dan för han mådde inte bra. Så då åkte jag o hämtade han och efter det åkte peter hem med stoffe o jag o evelina var på sjukhuset.

Nu mådde hon ju rätt hyfsat ändå evelina. Hon fick en hjärnskakning,ont i nacken,ont i ena armbågen och ont i knäna.
Och ännu en mopedhjälm som ska kasseras. Med moppen gick det sådär. Det kommer kosta några tusen att laga upp den.

Inga kommentarer: