2007-09-12

studiedag....skulle vara vilodag...

ja så tänkte jag både igårkväll och i morse när jag vaknade. Men dagen har varit allt annat än lugn. Jo barnen har varit lugna o mått bra. Jennifer var hos sin kompis M. som igår kom hem från ja nåt utomlandsland.
Stoffe o iza har haft rätt kul framför mulle meck vid min bärbara dator.
De spelade t.om tillsammans...KUL!

Men telefonen har gått varm här idag. Habfolk,SIT osv....
Visst jag är ju bra mycket klokare än innan de samtalen men ändå.
En SIT-pedagog som hotar om att om vi inte låter stoffe göra det testet då blir det inget åtgärdsprogram.....synd att jag kan skollagen bättre än den som ska handleda skolan då.
Ringde o kollade med skolpsykologen o hon skrattade bara åt det hela.
SIT-pedagogen ifrågasatte om han verkligen hängde med i skolan.
Ja jag vet precis vad det handlar om denna gång precis som alla andra ggr. Skolan säger till oss ATT han hänger med och att han gör det jobb som ska göras.
Kan de styrande i skolan eller om det nu är en enskild individ bara ge stoffe o de som arbetar runt han arbetsro.

Imorron em ska vi ha möte och nu ska jag sätta mig o skriva ihop papper om det så vi har nåt att komma med.
Återigen får jag väl förtydliga att han går i vanlig svensk grundskola o SKA läsa enligt grundskolans läroplan och inte efter särskolans läroplan.

Inga kommentarer: