2008-12-26

annandagsfika

Idag var vi på det traditionsenliga annandagsfikat hos min mor. Min syster o hennes man var där. Och hennes son J. med sin E. och sonen V. Syrrans dotter J och hennes son E och hennes dotter M.
En sån otroligt söt liten M. på 6 månader. Senare kom även min bror som nu bor i lindesberg. Han,sambon och sonen F. kom dit. Kul att träffa de även om det blev en kort stund eftersom det blev så jobbigt för stoffe på slutet.
En trevlig stund var det allafall.

Sen har resten av kvällen ägnats åt att hjälpa evelina med skolarbeten. Hon har 8 arbeten som måste bli klara under jullovet om hon inte ska duka under när vårterminen börjar. Så ikväll har första arbetet avklarats tror jag....ska bara renskrivas imorron. Sen har jag sorterat papper, betalat räkningar, tvättat kläder o diskat en himla massa.
Imorron ska vi förhoppningsvis köpa laminatgolv till förrådsdelen i garaget. Förrådet blir så fint så då får det bli laminatgolv ifall det blir pysselrum av en del av förrådet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter grymt med åtta arbeten som måste klaras av under ett lov. Blir det nåt _lov_ också för stackarn? :S

annorlunda mamman sa...

näe det blir inte mycket till lov när hon har så mycket hon både ligger efter med o sånt som är hemuppgifter under lovet. Men nu ikväll har jag hjälpt henne slutföra det stora VIRUS arbetet. Det skulle varit inlämnat i maj i år. Och det har varit ett stort o hemskt otympligt arbete. MEN nu är det KLART!!! Igår halvslutförde hon ju ett annat med som jag nu renskrivit. Nu ska det skrivas ut och göras ändringar om det behövs. Sen är det väl bara 6 arbeten kvar. OM jag räknat rätt förstås. Vi får försöka ta 1 arbete per dag så hon kommer nånvart.