2008-12-05

mycket tid passerar...

just nu. Det här är den mest hektiska perioden på hela året för mig. Barnen har avslutningar på sina aktiviteter, de har olika grejer i skolan hela tiden. Det är än det ena, än det andra som ska ordnas. Denna veckan har det varit mycket besök också. Jennifer skulle på hyposens,vi åkte till karlstad o väl där var hon för sjuk för att få sina sprutor. Så det var bara att vända o åka hem igen det. Jaja man ska inte ta sprutorna om man inte mår bra, det är ju inte värt att riskera ett rejält anfall efteråt.

Samtidigt har jag börjat med en ordentlig rockad här hemma. Började med att vi förra helgen slängde ut en bokhylla i vardagsrummet. Hade köpt en annan tvbänk o det blev riktigt bra. Men då fick jag ju hitta nya platser för allt som varit i bokhyllan. Har fixat med alla glas i veckan o det har blivit riktigt bra. När jag ändå höll på bestämde jag mig för att göra en ordentlig rockad i köket. Det kommer bli bra i slutändan det är jag övertygad om. Men eftersom vi har en så dålig köksfläkt som släpper in massa damm i skåpen så får jag diska om ALLT! Och det tar TID! Men men skam den som ger sig, och ger mig det gör jag inte.

Roliga saker som hänt under veckan är att all isolering i garaget är färdigt. Elen är dragen, det mesta av den. Peter har byggt upp reglar för mellanväggen in till förrådet o håller på o plastar in isoleringen. Han gjorde sig "lite" illa här för ett tag sen så han blev lite rädd. Dels ramlade han ner i betonggolvet på jobbet o sen samma sak här i garaget när han höll på. Så nu har han lånat ställning att stå på därinne o det är nog lika bra det.

Jag har beställt skjutdörrsgarderober till vårat sovrum o hallen nere. KUL!!!
Jag längtar så tills vi får hem de. Det kommer bli så bra. Våra förvaringsmöjligheter i sovrummet är hemska just nu.
Jaha var det nån som sa att julen snart är här....aha skulle man inte börja med sånt här då.

Inga kommentarer: