2008-12-30

jahopp....

imorron är det nyårsafton.Nej oups....tydligen är vi redan där. Kl är 00.15 nu. Jaja men jag trodde ju att det var dan före så då fortsätter jag på det temat. Imorron är det alltså nyårsafton o årets sista dag. Ja man får väl årskrönika då imorron. Idag ha vi köpt Platon Stopp jag o peter. Nåt nytt tydligen som inte var så nytt men som var mycket billigare än vanliga platon o ska vara bättre tydligen med. Hur nu det går ihop. Jaja vi tackar o bockar beijer för ett bra pris allafall.
Jag var sen med min mamma när hon skulle kika på bänkdiskmaskin. ÄNTLIGEN ville hon skaffa en bänkdisk. Hon har så ont i kroppen o behöver verkligen ha en. Sen åkte vi hem hit och jag kollade runt lite på internet åt henne, på bra priser. Sen ringde ner till E-lux här i stan o just den modellen som hon fastnade för hade de på kampanj nu. Peter åkte med henne ner dit och hem till henne sen som bärhjälp. Så ska syrrans son koppla in den sen. Jag trodde aldrig hon skulle skaffa en bänkdiskmaskin men detta kommer göra nytta för henne.

Förberett lite sallader inför imorron så morrondagen kommer enbart bestå av tillagning av potatisgratäng. Inköp av köttet vi ska äta o så pain riche då.Känns bra. Då slipper jag stå vid spisen en hel dag. Och barnen ska få en lite speciell nyårspresent imorron. Vi brukar ge de på kvällen men nu blir det på förmiddagen istället. Hoppas det blir uppskattat.
Näe nu är det snart bäddtime för både jag o peter är mycket trötta.

1 kommentar:

Anonym sa...

jahopp det blev ju inte som vi täönkte mamma det blev ju rätt mkt matlagning ändå :P tråkigt nog men nu så har vi kommit så lånt ¨på dan att jag vill bara önska dej ett riktigt gott nytt år o nästa år ska det allt bli av med våra löften starkt gjort av dej att slutat med Candy ;D jag e faktiskt stolt över dej .... puss o kram eve