2008-12-29

Snart nyår....

snart nyårsafton. Nyårsfton har alltid betytt nåt särskilt för mig. Förr ja alltså när jag var barn då var vi alltid hos min morfar på nyårsafton. Min morfar fyllde år på nyårsafton så det var väldigt speciellt.Och när det är nyår tänker jag allt på min morfar och hur det var när man var barn o när man växte upp. Men min morfar är död sen många år, han dog på 80-talet. Han hade diabetes och fick ilskna sår som inte ville läka som han sen fick kallbrand i. Och det blev amputation av benet. Om jag inte minns helt fel så sa han att det ena benet fick de ta men inte det andra. Han blev väldigt sjuk o dog. Minns fortfarande när vi var in till sjukhuset jag o mamma.

Min morfar var en riktig krutgubbe och inte alltid så snäll mot sina egna barn har man fått berättat för sig. Men jag gillade min morfar skarpt. Han var en person som jag tyckte väldigt mycket om.

Idag ska jag iväg o köpa golv. Vi ska ju lägga in laminatgolv i förrådsdelen i garaget. Så nu har jag kollat upp alla regler runt detta. Hur man ska göra för att slippa fuktskador osv. Vi är ju lite miljöskadade i den här familjen. Vi vägrar att bygga fel. Man blir vis av sina erfarenheter och med en astmafamilj ska det byggas rätt oavsett om det bara ska användas till förråd. Och så ska man planera nyårsmiddagen och förhoppningsvis handla det mesta till det idag. Så slipper man sressa imorron.

Inga kommentarer: