2009-01-02

bila upp eller inte...

ja det är den stora frågan. Våran källarhall ska göras om. Och hur ska vi göra nu då? Ska vi bila upp o lägga massa isolering och senare gjuta igen osv....eller ska vi köra fuskvarianten. Och bara lägga värmeslingor och sen lägga klinkers. Hm....jag får ta o göra ordentligt mycket research. Blir väl till veckan det. Vill få bort det riktigt kalla klinkersgolvet i källaren så det ska bort nu o in med nytt.
Och å andra sidan sa min käre man ikväll "bara vi hittar ett bra hus köper vi det"
Jaha....gör vi det? Ja tydligen. Visst detta huset är alldeles för litet o knäppt planerat men andra hus är inte heller lätta att hitta. Och om man ska göra om allting i det huset med, vet jag inte om jag är så road av. Men jag drömmer ju om ett annat hus jag med. Hela tiden har ju tanken varit att göra det bästa av situationen i detta huset. Och bättre har det onekligen blivit.
Så till veckan blir det research med golvvärme tillverkare o kanske hinner jag med beijer redan imorron. Även om jag vet att de flesta kommer o säga det jag o peter egentligen inte vill höra. "BILA UPP"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är ni på väg nån annanstans: skit i golvet och lägg en mjuk matta över. En tvättbar. Och ska ni verkligen göra: bila upp. Det går MASSOR med värme i ett golv utan underisolering. 'vet*

Anonym sa...

Hej Ingrid, jag har inte skrivit några kommentarer här förut, men jag läser din blogg ibland, fick ju adressen via intresseklubben.
Apråpå hus - vi kanske skulle byta, vill ni ha ett riktigt renoveringsobjekt på landet utanför Storfors? :-)
Just nu är det kaos här... min man skulle tapetsera om i ett rum och det är katastrof känns det som... men det blir väl bättre så småningom.
Kram från Monica. Titta gärna in på min bloggg också om du vill!

annorlunda mamman sa...

till ME
pratade med beijer idag o de sa att det går ändå. Hur stora värmeförluster får man utan att bila upp. Var det så ni hade i eran farstu innan ni gjorde om där? Och kan man isåfall gjuta nu när det är vinter?

annorlunda mamman sa...

hej monica!
Jag såg din blogg via anna´s blogg. Så jag kollade där igår men jag ska kolla nu med. Får jag lägga till dig på min lista på sidan? Kul med kommentarer, det gillar jag. Och näe tyvärr vi vill inte bo i storfors. SKulle kunna tänka mig att bo där om jag inte hade barn som gick i skolan här o så. Men landet vill vi ju bo på:)
Och du här är det nog alltid ett ständigt renoveringskaos...