2009-01-09

Fredag

Ja så var första skolveckan avverkad efter uppstarten. Skönt för stoffe med kortvecka, ja de andra med då,men speciellt för honom. Idag hade han sin klasslärare som assistent. Han har det en gång var fjärde vecka. Och det var riktigt bra för när jag kom o hämtade honom hade hon kunnat lära honom tiotal o entalsuträkning på ett sätt så han förstod. Detta är nackdelen med att ha en assistent. Assistenten har inte pedagogisk lärarutbildning o det har de ju aldrig, så det är inte hennes fel. Men det är så himla bra att han har E. var fjärde vecka med. För hon kan se både brister och vad han faktiskt kan. Hon kan utifrån det gå vidare med honom på ett helt annat sätt. Så nu hade hon förklarat för han minusräkning. TOPP känns det som. (för att förtydliga det hela så har stoffe helt egen undervisning oftast o kan bara vara korta stunder i klassen,så idag har han alltså varit med bara E.)

Annars har dagen mest bestått i lite ärenden o så. Jag tog med mig jennifer o eve ner på stan. Vi hämtade äntligen evelinas nya glasögon på synsam. Och blev en aning fattigare då:(
Hon råkade ju glömma sina egna på örebrobussen så de är ju puts väck. Så jag har räknat ut nu att de senaste månaderna har jag köpt glasögon till henne för 5400 kr. Och jag kommer få hela 1000 kr tillbaka från försäkringen. De hon tappade bort var ju nästan nya. Jaja nu hoppas vi du håller i de nya benhårt eve!
Jennifer fick nya stövlar. Och peter har grejat o donat med spegelgarderoberna i källaren. Ett riktigt slitgöra eftersom det är snett o vint i gamla hus. Ett hus från 30-talet är inte rakt i hörn o så direkt. Men nu har han allafall kommit en bit på väg med det.

Tjejerna är o badar nu och lite senare ska jag o peter äta hemlagad pizza. Och bara ta det lugnt. Helgen kommer bestå av en hel del jobbande här. Så vi får la vila upp oss inför det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra det där med att ha sin lärare som assistent ibland, å andra sidan är det verkligen urdumt att inte assistenter har pedagogisk utbildning. Helt koko måste jag säga fast jag ju vet att det bara är så...

Hemmagjord pizza lät verkligen gott. Mmmm!

annorlunda mamman sa...

Jo det är verkligen bra att ha E. som ass då o då. Att få en ass. med ped. utbildning är nog rätt kört.Men men vi har det bra ändå om man jämför.
Hemgjord pizza är mums.