2010-03-01

söndag...

Dagen idag började också med migrän, dock inte av lika hemsk sort som igår men den fanns där ändå. Tvingade mig att köra tjejerna till badhuset och handlade sen lite. Nåväl min ilskna migrän gav sig inte, så det var bara att göra så lite som möjligt. Skalade allafall potatis för att göra hasselbackspotatis och vad händer då....jo ugnen pajar. Mitt i att dessa potatisar var halvfärdiga. Först provade vi med att byta proppar, men det enda som hände då var att proppen gick på en gång. Så det var bara att plocka ur maten det o förvara den på annat ställe. Peter började kolla vad som var fel. Fläkten i ugnen är trasig och det lär vi inte få ut på nån försäkring eftersom en ny fläkt understiger vad självrisken är. Ugnen är ju bara 3.5 år. Jaja det ska fortsätta mekas imorron med den. För till slut fick han ändå igång den. Men fläkten behöver en rejäl rengöring...morrondagens projekt. Ugn klarar jag mig INTE utan, med all specialkost som man måste tillaga och baka.

Usch jag hatar alla dessa elektriska prylar!
Nu har halva garagetaket rasat här med, ja all snö som var därpå alltså. Det är typ 2 meter djup snö ut till vårt matförråd nu. Och jag har scannat stoffes sidor i matteboken nu så nu är vi redo för ännu en vecka efter ett alldeles för kort sportlov.

Inga kommentarer: