2007-08-03

glasögonen....

ja stoffes glasögon har levt ett eget liv sista tiden. Förra veckan var jag varje dag med de till synsam o fick de lagade mot betalning.
Allt började för några veckor sen en lördag när han tappade bort de härinne. När vi hittade glasögonen var glaset borta o det kom tillrätta till slut det med.
Följden blev att stoffe blev extremt hyperaktiv.

Nu har de varit borta igår o idag. Vi hittade de vid 19-tiden ikväll. Deras rum har varit superstökigt igår o idag o jag har inte orkat engagera mig i det. Har ju haft lite annat att stå i.
hur som ikväll fick jag till slut izabelle att plocka upp. Och vart ligger de jo gömt under massa bråte på en kista de har därinne.
Det blir så stor skillnad på stoffe när han har de o inte. Nu lugnade han sig rätt snart o rätt mycket om man tänker på hur han varit igår o idag. Han har varit periodvis totalt okontaktbar. Och nån avlastning har jag inte haft på ca 3 veckor nu.
Nu ligger glasögonen här nere på vardagsrumsbordet. Så imorron när han vaknar kommer han att se igen o alltså bli mycket mindre hyperaktiv.
Jag har lovat han att han ska få köpa sig en tidning eller nåt annat som han vill ha imorron.

Alla vi runt stoffe vet ju hur extremt dåligt han ser utan glasögon men det är ändå ganska otroligt vad mycket det gör för han. Just dagar utan glasögon är dagar som jag bävar enormt för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jobbigt det blir för alla när han tappar bort sina glasögon, tur att de kom fram till slut.

Susanne

annorlunda mamman sa...

ja det är hemskt när hans glasögon försvinner eller går sönder så han måste vara utan de.