2007-08-03

matlagning....

fick jag hålla på med igår ofrivilligt. Peter o tjejerna skulle på festival. 5 minuter innan de skulle åka skulle peter gå ner i källaren o hämta nåt ur kylen vi har därnere. Hör att han blir väldigt irriterad därnere o undrar vad det är.Jo återigen har ett av våra barn hämtat ur frysen o inte stängt dörren dit.Så dörren har inte kunnat slå igen. Nu var det tack o lov mycket matlådor därinne o de gick att rädda eftersom de inte hunnit tina. De hamnade i andra frysen därnere. Men frysen var ju proppfull av mat. Så jag fick stå o laga mat i princip hela dan igår om jag inte skulle ha slängt allt. Jag fick göra ordning det här till matlådor osv o frysa in igen.Men lite trött blir man allt....det är INTE första gången det händer.Så det blev en hel stekpanna med stekta kantareller,en stor fiskgratäng av 2 fiskpaket,5 flintastekar som jag fick grilla i ugnen,1 stor sats korv stroganoff o en stor sats korvgryta åt stoffe o iza,3 stekta stora hamburgare.En stor blåbärspaj,fick göra kallrörd jordgubbssylt av jordgubbarna.Pytt i panna,broccoli,massor av blandade grönsaker som jag fick koka.Sen fick jag slänga lite pommes frites,klyftpotatis,crabfish,räkor osv.Man blir ganska mör av det här och meningen var ju att jag skulle kunna ägna mig åt stoffe o iza o vi skulle bara ta det lugnt liksom.Fördelen med detta ja jag kommer ha lite färdiga matlådor i frysen.Och peter,jennifer o evelina åkte alltså på festival. Ja det hade de ju redan gjort då när jag fick börja tömma frysen. De har haft det lite kallt igår o inatt hade det regnat in i deras tält.Jag,sebben,stoffe o iza njuter av lugnet som är här nu.Man kan behöva komma ifrån varann några dagar om året så här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som orkar stå o laga så mycket mat, jag blir helt slut när jag har lagat "en enda rätt", jag tycker ju det är så tråkigt att laga mat,
Det måste ändå vara bra att ha så många matlådor sedan i frysen.
Ha det bra.

susanne

annorlunda mamman sa...

ja du jag blev helt slut efter det också. Men visst är det bra att ha färdiga matlådor i frysen speciellt med så mycket specialkoster som det är här.
Jag skulle nog tycka att det vore roligare att laga mat om inte mitt kök vore så himla trångt.