2007-08-22

skolmöten och peter rustar....

ja den sista veckan har inneburit ett antal möten i skolan inför skolstarten för stoffe.
I torsdags förra veckan satt vi i möte i 3 timmar med olika berörda angående skolstarten o det var egentligen bara för att pedagogen från SIT skulle prata med oss o personalen inför utbildningen som hon håller idag(onsdag) med skolan.
Mötet som vi nu skulle haft i måndags med skolan(denna veckan) då våran habpedagog skulle vara med ja det ställde rektorn in.
Det för att vi sa att det är för mycket möten o för lite beslut på mötena.

Nu ska istället hab kalla till en skolkonferens.

I måndags em var jag o arbetsterapeuten till skolan ihop med nya assistenten för att ställa in hans specialstolar.
Det tog oss 2 timmar med diverse prat efteråt.
Igår var jag dit med glutenfria bullar så de har i sin frys. Första skoldagen börjar med bulle o saft. Och igår tog det också en stund när det pratades runt olika saker.

I em ska jag dit igen. Jag o assistenten K. ska gå en rundvandring för att kolla så att allt är i ordning inför skolstarten imorron. Det är så många bitar som ska klaffa.
Det är dels allt runt stoffes autism o allt vad det innebär,sen är det hans ryggskada,synen, motoriken osv.
De ska tydligen köpa in ett dataprogram bara för honom. Låter ju bra om det nu håller hela vägen ut.
Det är väl så ,man vet hur det brukar bli så jag tar allt med en nypa salt.
Mitt uppe i allt detta så ska jag idag lämna in kommuniceringen om vårdbidraget idag. Dock via mailen men ändå det ska göras o peter jobbar. Ögonmottagningen hade stoffe besök på i morse men för första gången på väldigt länge behöver han INTE byta styrka på sina glas.
Nu är det som är kvar bland annat allt runt maten.
Det skolköket där deras mat lagas i är stängt på grund av ombyggnad. Så maten lagas i ett annat kök. Vilket har inneburit en del strul.
Nu ska inte stoffe äta de första dagarna så han blir ju inte berörd av det utan det är mer izabelle.

Peter har rustat en del de sista dagarna. Slutfört lite runt fönstren som var tvunget att fixas både in o utvändigt. Ja han är inte klar med allt, en del av sakerna måste man ju ha byggnadsställning till.
Han har gjutit mer för lekställningen. Börjat bygga upp väggen som är mellan evelinas rum o hallen nere i källaren. Det ska vara som små väggsnuttar på sidorna där från evelinas rum in till hallen. Som vanligt mycket uppregling o underarbete.
Men allafall peter har gjort massor de sista dagarna. Han jobbar med huset o jag får ta mötena.

Inga kommentarer: