2007-08-02

fönsterbyte

det var inte riktigt meningen att vi skulle byta alla fönster i huset i år men så ramlade vi på de här. Ja så kan man nästan säga när man gör ett riktigt kap. De är i o för sig begagnade,men vippfönster som jag vill ha.
De som satt i huset förut på nedervåningen är från -38. Kopplade 2 lufts fönster.
Och på övervåningen var de från 70 talet men otroligt dåliga speciellt det som satt i jennifers rum.
Vi borde få ner våra värmekostnader en del med det här projektet. Vi har bytt några förut till helt nya,de flesta vippmodell. I köket,badrummet nere,sebbens rum,evelinas rum o i hallen i källaren.
Våran plan för i år var att sätta in en altandörr i vardagsrummet. Förut fanns en från vårt sovrum men där vill man ju inte jämt hålla på o gå igenom.
Så vi var på jakt efter ett mindre fönster o en altandörr. Och det fick jag tag i en förra veckan o sen kom den här annonsen på blocket. Och vad gör man då...jo man pratar med sin man om att man fått tag i 3-glas fönster av vippmodell. Och han säger...de köper vi.
Sagt o gjort så fick vi i söndags åka o hämta de. Och väl där så ser vi en altandörr med 3-glas. Jaha tänkte jag den skulle vi haft istället för den vi köpte,den här är ju mycket bättre. Tänker tanken o går ner till min man som lastar på fönster på kärran o vad säger han "jo du den där altandörren borde vi ta"
Ja sa jag det var precis det jag tänkte fråga dig om.
sagt o gjort vi tog den med.
Så nu har vi en altandörr för mycket....hm.
När vi sen kom hem med alltihop tänkte vi väl att vi inte riktigt skulle byta de än utan om ett tag. Men jag ringde min bror o han tyckte att vi skulle börja genast. Så sagt o gjort i måndags morse började peter med det här projektet. På 2 dar satte de sen in 3 fönster o en altandörr.

Inga kommentarer: