2007-12-11

diskmaskinen lever sitt eget liv....

ja som om det inte var nog med allt krångel med bilarna vi haft senaste tiden. Nä igårkväll brakade diskmaskinen också. Jag satte på en maskin disk vid 20.30 o när den fortfarande stod på vid 22 tiden började jag undra,vid 23 tyckte jag det var märkligt o vid midnatt kände jag bara att nä nu är nåt fel.
Jag stängde av maskinen men den fortsatte att gå likadant ändå. Ringde peter på jobbet som sa att dra ur hela sladden istället. Ok sagt o gjort jo då äntligen blev den tyst.
Nu håller peter på o kollar på den o när den står i olika lägen på golvet är den antingen tyst o så flyttar han in den där den ska stå ja då lever den om UTAN att man har den på alltså.
Nåt glapp är det har han kommit fram till,men vart.....
Just nu är jag så trött på alla saker som bara går sönder o varför ska allt möjligt gå sönder så här före jul för.....
Nej nu känns det inget kul alls längre. Jag har en jättedisk på bänken så jag bara måste få min maskin fixad å det snaraste.
Diskmaskinen är från -01 så den är ju inte jättegammal men visst den går ju mycket i det här hemmet på grund av alla specialkoster som gör att det blir mängder med disk.
Kunde inte nån vifta till med sitt trollspö eller nåt så vi kunde vakna upp o saker inte vore så här. Nej jag vet ju att det funkar ju inte så men just nu önskar jag nästan att det funnits nåt sånt.

Inga kommentarer: