2007-12-12

hektisk dag...

morronen började med att stoffe gjorde klart att han tänkte inte gå till skolan idag. Han skulle bara till känslan !
Ringde o pratade med Å.(ass. nr 2 som alltid är med stoffe på känslan)
Ok sa hon vi får se hur det blir då....jag är så glad o tacksam för dessa flexibla människor som vi fått förmånen att ha till stoffe.
Allafall så efter känslan nej han skulle hem. Ringde o pratade med K.(som är den som tar vid efter Å. på onsdagarna),ja sa hon låt han vila lite hemma då o kom till maten.
Vi skulle till hab i örebro o åka vid 11.30 så mat vore ju bra om han fick i sig. Han köpte direkt K:s förslag.
Så hem o vila o sen åkte vi tillbaka till skolan efter 10. Fast han var väldigt speedad då med.Vid 11.15 hämtade jag stoffe,hem o sen hämta upp K. på skolan lite senare. Ihop med peter som körde till örebro.
Sen till datateket där vi skulle vara kl 13-14. Och sen vidare färd hemåt.

Avslutning på stråklek kl 17. Sebbe tog med iza ner dit eftersom hon skulle vara där en stund innan. Mycket bekvämt o bra med en storebror som har körkort och gillar att både köra bil o köra runt på syskonen.
Jaha så var vi där då. Jag pratade med E. därnere så stoffe o jennifer fick en specialplats längst fram o se då gick det så bra att kika på de duktiga barnen. Hon var så duktig våran izabelle som stod där o spelade fiol.

Vi har även lyckats skaffa rätt silikonfog. Så peter fick ju skrapa bort den med "FEL" färg och nu sent ikväll har han lagt dit den nya,fast han ska tydligen fortsätta imorron.

Och jag har stått med det där hemska strykprojektet. Stryka jättestort lucialinne är inge kul,men roligare att stryka det kl 23.30 än 05.30 på morronen.
Jennifer ska ju vara tärna i luciatåget i skolan imorron o då ska vi dit o titta jag o peter. Vi ska då tillsammans med K. se om det funkar för stoffe att titta på det.
Beroende på hur han mår imorron bitti.

Imorron är jag lovad inkoppling av toaletten härnere....vågar jag hoppas på det eller ska nåt annat med gå knas nu. Fast det blir väl sent imorron kväll antar jag. Det är ju julfest i stoffe o iza´s klass imorron kväll.
Det känns rätt skönt att det snart är slut på alla avslutningar o så nu. Det är verkligen intensivt!
Mysigt o kul men så otroligt jobbigt också.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj vilken dag!
Och vilken tjej som spelar fiol. Det måste var ett svårt instrument att bemästra.

Kikar in för att hälsa trevlig lucia!
kram