2007-12-11

lagad diskmaskin o helfel silikonfog....

ja framåt kvällen hade peter lagat diskmaskinen. Det var vatten som kommit in där belysningen i diskmaskinen sitter. Ja det var ju länge sen den fungerade-belysningen alltså.
Men idag sådär mindre än 2 veckor till jul har det varit lite svårt att kunna se så himla positivt på det här.
Avslutning på rörelseglädje för stoffe var det idag o jag åkte iväg på det med honom. Eller rättare sagt sebben körde oss o hämtade sen upp oss,man skulle till ett ställe. Gå tipspromenad därifrån och sen avslutade man i deras fikarum på folkets hus. Det var inte så himla smart att gå den där promenaden. Är inne i ett skov i min reumatism så efter det här har jag frusit som bara den resten av kvällen.
Det hör ihop med skovet.
Efter det åkte jag o sebben till degerfors kyrka för att se o höra när jennifer o de andra i orkestern hade julkonsert.

Peter hade köpt silikonfog till badrummet som man då ska ha runt toan,längst ned mellan kaklet på väggen o klinkersena på golvet. Bara det att fogen var så helfel färg så det ser inte klokt ut därinne nu.
När det torkat blir det att skrapa bort all fog och köpa annan färg o kleta dit. Ännu ett onödigt projekt i detta badrum.

Imorron är det bara datateket i örebro ihop med K. Och sen avslutning på stråklek för izabelle.
Plus att stoffe ska till känslan med Å. från skolan. Dit ska han på morronen.
Och då ska jag köra han dit o sen tillbaka till skolan.
Om han orkar förstås, idag har han varit så trött efter teatern igår.
Och peter har ordnat med avställningen av chryslern. Det är nog därför det känns mest deppigt tror jag. Jag var så glad den dagen vi fick hem den bilen och nu vet vi ju inte om det t.om blir skroten av den.
Känns ju ganska så bistert när man faktiskt har lån kvar fortfarande på den. Vi kan ju knappast köpa en annan bil,för då måste vi ju ta nytt lån o det tar emot.
Och det är som sagt den enda bil som funkar för både mig o stoffe. Han sitter bekvämt i den o för mig är den suverän. Att åka i en kall renaultbuss hela vintern med allt vad det innebär i form av ledvärk efteråt för min del. Nej det bär emot ordentligt. Och samtidigt vi har haft den stående på gården nu i över en månad utan att kunna använda den. Och vi kan ju inte betala skatt o försäkring på nåt som inte går att använda.

Inga kommentarer: