2007-12-13

äntligen lucia!

Ja inte så att jag bara längtar efter lucia men jag längtar efter att alla dessa avslutningar ska vara över. Den här veckan har gått i maratonfart fast ett 100 meters sprinterlopp i världsrekordfart.
På fm idag var det lucia i skolan och jennifer var tärna så vi var ju dit o kollade då peter o jag.
Sen på kvällen nu vid 17.15 skulle vi vara i skolan för då var det lucia i izabelle o stoffes klass. Stoffe softade dock hemma ihop med storasyster evelina framför tv:n.
Han ville absolut inte med.
Vi var en sväng till känslan mellan 16-17 han o jag o ledsagaren från LSS.
Mest för att det inte ska gå för länge mellan inskolningsgångerna.

Direkt vi hämtade barnen kl 13(de skulle baka pepparkakor på fritis o iza som är glutenintolerant hon kan ju inte vara där när de håller på med det. Hon får istället baka med K. och stoffe på måndag. Gulliga K. vad skulle vi göra utan henne.)
ja då åkte vi till färgaffären o köpte lasyrlack till panelen i hallen nere i källaren.
Peter har lackat det en gång nu idag. Och jag fick för mig att ha storrengöring av kylen. Kanske inte så bra en sån här stressig dag. Plus att det blev verkligen storrengöring. Kör alla glashyllorna och lådorna som är i dörren i diskmaskinen annars blir det inte rena ordentligt. Och det tar tid för det är väl 6-7 glashyllor o man kan bara lägga en glashylla i facket längst ned när man kör maskinen.
Men så blir det verkligen rent o fint också.

Och så har det alltså varit luciafirande i klassen. Det var ett trevligt o fint firande.
Men så skönt att nu är äntligen allt detta firande över för våran del allafall. Nu är det bara alla förberedelser inför julen.
Så nu kanske man kan hinna andas resten av tiden eller nåt åt det hållet allafall.

Inga kommentarer: