2008-09-21

Lydnadskurs

Jahopp jag trodde att vi inget mera skulle gå just nu i kursväg. Men bara några dar efter att vi avslutade grundkursen så blev jag uppringd och man hade en återbudsplats på lydnadskursen(som man hade trott att det skulle ta minst 4-6 veckor innan den skulle startas). Vi pratade lite o jag bestämde mig för att ok vi testar. Vi har nu gått 2 gånger på den för den började redan dan därpå. Nu är det ren momentinlärning. Såsom liggande under gång och "fot"(fast fot lärs ju in som de 4 stegen)
Det går faktiskt rätt bra så hitills och jag känner mig nöjd. Nu har vi kurs igen på tisdag o då ska vi ha övat lite "stanna kvar" med. Jojo det kan hon rätt bra hemma men sen är det ju annan störning på kursen. Och i veckan nu som gick blev jag faktiskt uppringd av khamns bk. De hade ju så få platser i år på sina kurser. Men vi kom med på en spårkurs. Där man kommer att lära sig allt(hoppas jag) om spår. Den är på 8 gånger och vi ska dit nästa söndag för informationsträff. Kursen syftar till att man ska kunna tävla i appellklass spår(som är den lägsta nivån på spårtävlingar). Dock kan vi ju inte vara med för wilma är ju en blandras. Och då får man bara tävla i lydnad och agility. Bara för att det är spår vi tycker är kul. Jaja jag lär mig för framtiden ändå. Får väl använda de kunskaperna som vi får dels för att aktivera wilma o dels ifall vi i framtiden köper en annan hund. Som jag hoppas att vi då ska göra.

Inga kommentarer: