2008-09-28

spårupptakt o en riktigt bra söndag

Ja idag har hela dagen känts bra förutom värk i kroppen då. Sebbe bytte först termostat på ena elementet i vardagsrummet. Och sen röjde han o jag i förrådet här på gården. Ja det var mest han som röjde, jag kom med lite idéer och så. Och ja vi hjälptes åt. Nu har ju sebbe själv skrivit ett himla roligt inlägg om det så läs själva. http://feelafreewave.blogspot.com/
Men det hela handlar väl om att peter min man är en riktig samlare.
Sen på kvällen var sebbe barnvakt och jag o peter åkte till khamns BK för spårupptakt. Nästa söndag börjar spårkursen som vi ska gå där. Nu ska vi bli drillade i konsten om att spåra. Det ska bli så kul detta, allafall känns det som det. Blir intressant att se hur mina leder klarar detta att vara ute i skogen såna långa pass i kylan. Antagligen kommer jag ligga på måndagarna. Men men jag ser fram emot det ändå. Sen kan ju inte wilma få tävla i spår eftersom hon är en blandis. Inte för att jag längtar efter att tävla men det hade varit kul att få en värdemätare på det ändå. Men men vi får se det som rolig motion och att vi lär oss för framtiden. Nästa hund måste bli en renrasig. Kursinstruktörerna känns väldigt positiva o precis såna människor som jag gillar att ha som instruktörer. Det finns liksom inga problem och problem är till för att lösas. En go inställning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men allvarligt, varför får inte en blandis tävla? Eller det måste ju finnas blandisspårtävlingar? Jag tycker väl inte att man medvetet ska avla fram blandraser, men nu _finns_ det en massa blandisar - det är ju ren och skär rasism att de inte får vara med. Gillar inte sånt.

annorlunda mamman sa...

Det är så här. Du får tävla i lydnad och agility med en blandras. Du får även utbilda den till räddningshund(de som letar upp försvunna människor i rasmassor,jordbävningar osv)MEN du får inte tävla i bruksgrenarna t.ex spår och sök. Varför ja exakt varför vet jag inte. Förr tror jag även lydnaden var undantagen.
/ingrid

Anonym sa...

men vad skönt att det är bra ledare. Klart problem ska lösas.
Och jag som inte är hundmänniska förstår ingetnting. Varför får inte blandrashundar tävla?

kram

Anonym sa...

ah. såg att du svarat i kommentaren. tänk. man lär så länge man lever. kram!!