2008-09-09

Wilma o jag...

ja nu har vi precis haft kursavslut på våran sista kurs jag o wilma. Det hade vi igår. Nu har hon hittills gått 4 kurser. Peter gick ju valpkurs med henne på khamns BK. Sen gick jag allmänlydnadspasset där....kändes totalt fel. Det var fel metoder o helt fel för oss. Så nu har vi ju gått vardagslydnad och nu grundkurs på Labben här i stan.(f.d tassen)
Nu har vi inte riktigt bestämt vad nästa steg är. Vi har anmält oss till lydnaden o spår. Men spår kommer inte igång förrän till våren. Och sen har jag funderat både på apporteringskurs och viltspår. Apporteringen är alltså apportering av dummies osv.
I slutet av september ska väl uppfödarens utbildning starta också. Vi är anmälda som elever till henne o det kommer pågå till nov-09. Då får man enskilda lektioner med bara instruktören. Ser fram emot detta mycket. Och sen har jag haft mina funderingar om att utbilda henne till terapihund. Men då säger peter "men det är hon väl redan?!"
Och det är klart mysigare hund med bättre mentalitet för barn med autism får man leta efter. Hon kan vara härjig o jobbig på alla sätt. Med en överaktivitetsnivå osv. Men hon är ju så go med ungarna. Men jag känner att vi måste gå mer kurser och utbilda oss ännu mer hon o jag.
Och förstår hon bara vad jag menar då funkar det oftast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men är kursen slut nu redan? Tyckte inte det var längesen ni skrev ni skulle gå. *ler*

Klart att ni har en hund med mysig mentalitet. Ta hand om den, det finns hundar som är mindre mysiga..

kram!

annorlunda mamman sa...

ja du de här kurserna håller lite intensiv karaktär. Det brukar vara 2 kvällar i veckan man är på kurs. Men det är bra när det blir så komprimerat. Man får mer press på sig att utföra nåt mellan gångerna då.