2008-09-23

lydnadskursen

ja ikväll var vi iväg på var det tredje kurstillfället tror jag. Det går faktiskt bra även om det var mycket störande moment för wilma nu ikväll. Men ändå vår instruktör som vi har på denna kursen är så bra. Hon ger mig rätt feedback. Och visst hon ser o petar men det är ju faktiskt därför jag går kursen så jag har hitills inte känt en enda gång att hon lagt sig i eller petat för mycket. Hon tar det hela istället till en annan nivå o det är just till den nivån wilma o jag behöver. Nu har vi fått konstruktiva bra råd att prova tills nästa gång. Jag testade direkt när vi kom när wilma skulle bråka med tessie. Och det funkade bums! Wilma fattade galoppen o lade sig o kopplade av istället. Detta känns så rätt! Vi ska ju lära in alla moment rätt är det tänkt också men t.om inkallningen gick bra. Inga lovar eller nåt. För nu fick vi lära om lite, just detta att nu ska wilma sitta kvar o gärna länge. sen tar man inkallningen o det är precis tvärtemot vad man får lära sig på alla andra kurser. Men som hon sa det där andra är ju trams nu tar vi det till en annan nivå.
YES!
Nu är det 1 hel vecka till nästa gång o målet är att vi ska träna som sjutton tills dess.

Inga kommentarer: