2007-07-20

första semesterveckan...

har nu snart gått för min man peter. Jag tycker nog vi hunnit med en hel del. Peter har pysslat massor med huset. Bland annat gjort klart sebbens rum med alla taklister,dörfoder o runt fönstret. Bara golvlisten som fattas,en ventilerad sak som det är lite special i eftersom sebben bor i källaren ska man helst ha en sån där.

Listerna o fodren till evelinas rum är inköpta o beräknas komma på plats inom några dagar. Hallen i källaren är i princip nu färdigställd. Den är alltså gipsad o klar,taket där är klart o elen är dragen. Sen ska det såklart spacklas och tapetseras osv men det får bli senare.
Där måste vi ställa en frys o en kyl som ska säljas till nån som behöver ha det.
Har inget direkt förrådsutrymme o nåt garage äger jag tyvärr inte heller.

Bakluckan på chryslern är lagad så nu kan vi åka säkert om vi ska på nån semestertur. Jag har väl inte berättat om eländet när vi höll på att tappa bakluckan häromveckan. Puh....
Tur man har en händig karl.
Och nya sommardäck har det blivit för lite sparade pengar. Ja det var bara de i fram som skulle bytas men det är nog dyrt till en STOR amerikansk bil.

Sen har vi i vanlig ordning haft lite läkarbesök osv som var tvunget att avklaras. Vi har gott o väl hunnit med det vi räknade med att hinna med första veckan. Vädret har inte varit med oss men det kanske kan bli lite fint väder nästa vecka...det kan man väl få hoppas på.
Imorron har jag blivit lovad att min käre man ska ta itu med det vattenskadade badrummet härnere. Ja det är ingen vattenskada nu men det ska ju rivas upp hela golvet och återställas. Nu tror jag han fått lite energi så han kan fixa det. (vi rev upp vattenskadan när vi upptäckte den så det har stått o torkat upp men allt klinkersgolv är inte upprivet.)
Men om jag mutar han med kaffe o cola så kanske han får lite energi för det imorron.
Och sonen har lovat att hjälpa mig med lite fix på gården imorron.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du fråga vad komihågklockan kosta *harkel* surfade runt lite och hitta ett pris.. *gulp* 11.500:-

Du måste ju kunna få den förskriven? Inte ska du väl behöva köpa den själv?

Ps.... underbar riddarprinsessa du har ;)

Anonym sa...

Tappade bakluckan??! Det lät läskigt!
Det vore toppen om det kunde bli lite sommar nu:)
China