2007-07-18

roliga....

är inte fk när de glömmer att betala ut min ersättning så jag blir utan väldigt mycket pengar....väldigt mycket pengar i mina ögon allafall. När jag sen ringer de o säger att jag har ju räkningar att betala jag med. "jaså har du" var kommentaren....
sen bråka rätt rejält med de för att de skulle vilja betala ut det o så får jag klara mig utan min ersättning ytterligare en vecka. Sånt är inte kul!
beslutet var taget för länge sen att de skulle betala ut min ersättning så det var ju inte beslutet det var fel på.
Sen har jag dessutom 1500 kr mindre efter skatt varje månad under 3 sommarmånader på grund av merkostnadsdelen i vårdbidraget. De kommer jag förmodligen få retroaktivt i oktober....men det hjälper ju inte mig just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det måste vara otroligt surt när det blir så. Jag kan vara sur på fk att de inte betalat ut pengar och så är de tjag som inte begärt erstättning. Vilket ju kan försvåra:-)

Hoppas att du snart får in lite pengar på kontot!

annorlunda mamman sa...

ja det rör sig alltså om 11000 efter skatt som de inte tänkt betala ut. Och då borde det varit 1500 kr till alltså...de där jag får se fram emot i oktober.

Jag får leva på hoppet o min man får lön imorron men visst krånglar det till saker. Sista budet är att jag ska få mina pengar på måndag. Hoppas det blir så nu bara.