2007-07-05

ingen tid över....

till bloggande som det verkar. Livet rusar på här i ett rasande tempo. Mycket på gång just nu med huset o så.
Idag har peter börjat med hallen nere i källaren. Det här tråkiga jobbet som tar sån tid,att klä in väggarna med platon enligt konstens alla regler.
Lite småplock med att gjuta vid ett fönster blir det där också.
Imorron får vi antagligen åka o köpa panelen till taket i hallen.
Den ska ju ligga o torka ett tag innan den ska sättas upp.

Men annars är det fullt upp. Ikväll hade en av barnen lagt ner en sak i frysen här o missat att stänga frysen :(
Och fisk o kyckling klarar ju inte en omfrysning. Så det var bara att ta upp det o fixa matlådor av det. Jag har gjort 2 fiskgratänger nu,en mjölkfri o en med mjölk i. Evelina ska ha den mjölkfria. Och imorron fm får jag ta mig an kycklingen.
Men som vanligt det är bara att gilla läget.

Imorron börjar peters jobbarperiod igen. Vi har börjat projektera för att göra ordning toa o dusch i källaren....men det är ett jobb med lång tidsplan. Först måste tvättmaskin o tumlare ut till den blivande tvättstugan som blir provisoriskt i hallen nere. Sen ska sebben dra om rör där åt mig o rör i den nuvarande tvättstugan. Och sen kommer vi göra toa/dusch i ett utrymme i den nuvarande tvättstugan. Räknar inte med att det är klart före jul i år.
Och det enda jag räknar med ska vara klart då är just toan/duschen.
Sen måste vi hitta nån vettig plats för våra frysar o extrakylen som står i nuvarande tvättstugan. Det blir nog det svåraste i det här projektet tror jag.
Men det kommer krävas mycket bilande i golvet så vi hoppas väl på att vi kan påbörja det här projektet snart.

Inga kommentarer: