2009-03-17

livet rullar på...

i ett just nu känns det som. Det är mycket hela tiden typ! Det är skolmöten hit o dit, läkarbesök av olika slag, besök hos optikern och massa skolgrejer för eve. Som idag när de lyckats slarva bort 3 timmar av hennes jobb med att redigera filmen. Då blev jag faktiskt trött. Hur svårt kan det vara liksom? Men nu ska hon nog redigera resten av filmen hemma eftersom allt ändå krånglar så mycket i skolan. Massa annat tjafs där med o samma för stoffe nu inför trean. Jag börjar inse att vi (ja jag har insett det förut med)dras med en skola som så fort det blir jobbigt med barnen vill ha över de till särskolan. Ja över min döda kropp då. Vad som händer när jag inte finns är en sak, men så länge jag lever ska han få en bra skolgång PUNKT! Det blir ju ass.byte inför trean o det blir mindre stöd det har skolan klargjort. Och det absolut sämsta. Läraren vill placera han längst bak i klassrummet. Ja man undrar ju vad man ska behöva ta sig till när det finns ett helt team runt ett barn o alla vet egentligen vad barnet behöver. MEN ändå ska det alltid testas o med åsikten att "Ja men jag vill liksom testa".....men det blir väl som vanligt. Dra i storsläggan o dra in alla berörda parter och nej jag kommer inte ge mig den här gången heller. Den varianten kan de köra med andra föräldrar men inte med mej o peter!

Det som återstår av den här månaden är att stoffe fyller år på fredag. Och vi måste få in vårdbidragsansökan som ger mig massa urk o blä känslor bara!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar dig en kram om du skickar en tillbaka ;-)