2009-03-07

tung o blandad vecka....

denna veckan som gått har vi haft stort skolmöte om stoffes blivande dator i skolan som nu är helt indraget via SPRIDA. När stoffe kom fram i kön i oktober, efter att ha stått kö i nästan 1.5 år. Ja då hade man ändrat reglerna. Han skulle behöva en bärbar i skolan men det blir det ingen nu. Han har 2 datorer men de är sega o tekniken funkar liksom inte. Nu hade vi möte efter att det från skolans håll skjutits upp 3 eller 4 ggr. Ändå kom inte rektorn nu på det här mötet. Och jag som brukar tycka att vi har en bra skola.Nja jag har människor runt stoffe som har hjärtat på rätta stället men sen då.....
Samma morron ringde hans ass. o sa ni vet väl att jag inte blir kvar i trean? Nej såklart vi inte visste det, eftersom vi inte fått nån information från skolans håll om det. Men jag känner att det blir nog väl ändå....vad har man liksom att sätta emot. Han ska ju ha en annan men hur mycket vill inte skolan säga. Nej som vanligt tycker/tror de att bara det gått ett sommarlov så behövs inte resursstödet. Och när personen som jobbar så nära stoffe börjar bli trött....... ja då är det liksom ingen idé att fortsätta

Mötet utmynnade inte i så mycket mer än att vi ska till SPRIDA om en månad.
På fredan hade vi hyposens o det var också första dan på 2 veckor som stoffe gick till skolan.
Så jennifer har haft ett tufft dygn nu igen. På kvällen var stoffe o iza på barnkalas. Evelina följde med som stoffes assistent. Tack för det evelina! Jättesnällt av dig eftersom man är så trött efter hyposens-resorna. Och stoffe hade dansat med tjejer!!! Evelina hade visat honom hur man gör. Vilken pärla du är gumman! Och vilka underbara människor det finns som bjuder stoffe också. Det tillhör ju inte vanligheterna men nu har han faktiskt varit bjuden på några kalas. I vanliga fall brukar jag vara den som följer med.

Utrensningen här hemma fortsätter. Ikväll tog jag tag i gamla brev som man fick i sin ungdom. Ja jag känner mig inte gammal nu heller, men..... Breven från peter sparar jag såklart o likaså breven från min mamma som berör tiden när min pappa var sjuk. Det blir rörigt o stökigt under tiden men det blir ju bra när man är klar. Och vi håller på o hjälper evelina byta rum. Blir bra det med när allt är klart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, det där med de ändrade reglerna om datorer är verkligen görträligt! Hur blir det nu då, köper skolan in från Sprida eller lyckas ni få därifrån ändå. Tror det går om man lyckas få de på tankarna att det handlar om närkommunikation (vad nu det innebär, har ingen aning...)men även det är krångligt och tar tid med utbildning osv tror jag.
Förövrigt hoppas jag att du inte hittar nåra gamla brev från mig... släng i så fall!
Kram!

annorlunda mamman sa...

Hur menade du nu om skolan köper in från SPRIDA? Stoffe har 2 datorer i skolan. En i sitt lugna rum där han kan spela avkopplande spel. En i klassrummet där han väldigt sällan är o den är väl knappt inkopplad. De ska ju få program via sprida men skolan måste ju skaffa pedagogiska program o det verkar de inte fatta.
Och klart att jag slänger om jag hittar nåt gammalt brev från dig vännen.
Kram

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag menade Incan, det var bara en fråga eftersom du först pratade om att det inte gick och sen skrev om Sprida ändå. Äsch, jag är nog lite trög ibland och rörde ihop det lite. Skolan kan säkert inte köpa från Sprida. Fast jag borde ju egentligen kunna det där så du får gärna förklara om du vill.
Kram! :-)