2009-02-11

Chrysler

I måndags besiktade jag chryslern och den gick igenom! Jag är alltid så glad när jag åker till bilprovningen och bilen faktiskt får sina blanka papper. Så otroligt skönt! Nu är det bara 2 bilar kvar att ordna med. Fast de behöver inte besiktas just nu så de kan vänta lite. Men vi har lite rost på chryslern som vi skulle behöva lite hjälp med.

Och vi jobbar med evelinas skolarbeten för fullt. Vad var det vi räknade ut det till häromdan...14 arbeten som ökat till 15(som hon ska göra alltså). Nu har vi kapat av toppen och är nere på 9. Jisses man blir rena naturbruksvetaren på det här ju. Även om jag mest är sekreterare och den som får hålla ordning på strukturen. Och att du jobbar så hårt med dina arbeten evelina är det ingen tvekan om.
Igår var vi på hyposens med Jennifer också. Vi måste ju åka en gång i veckan nu i 4-5 veckor. Det hade gått för lång tid emellan. Och denna gången så blev J. dålig ännu längre än hon brukar. Om det är en förkylning inblandad eller om det bara är reaktioner på hyposensen är svårt att veta. Iza är också hemma från skolan o är dålig i sina luftrör.

Igår började även aktiveringskursen steg 2. Puh vilka svåra grejer. W. ska lära sig att dutta handen. Och stå på en planka o snurra med bakdelskroppen. Utan ord o hjälper såklart. Utan bara genom att belöna i rätt tid. Och att shapa fram de här beteendena. Och första gången efter långt uppehåll därborta blir det alltid jobbigt för henne. Hon ska bara lukta o hålla på. Och hemma jobbar vi på med alla olater hon har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, kul att eran besiktning gick bra. Själv besiktade jag min jeep i fredags och det gick åt fanders totalt. Nu måste jag nog ta lån för och klara av att fixa den....

annorlunda mamman sa...

men vad är det för hemska saker som hänt då? Är det för att det är dyra amerikanska delar? Chrysler är också svindyrt. Men autoexperten i kga är rätt billiga på delar och leta på skroten.