2009-02-03

melatonintjafs

Under 2008 så ändrades reglerna för melatonin. Mina barn har haft det i flera år. Man får det t.ex om man har autism,adhd eller sömnstörning. När jennifers licens skulle förnyas blev det nobben från läkemedelsverket. Man ryckte alltså undan marken för så många som hade melatonin. Familjer som haft detta i många år och barn som blev hjälpta av det. Och grejen är ju den att det finns inte ens biverkningar. Och det knepiga är väl att om man har 2 syskon med exakt samma problem och den ena får den godkänd o den andra inte. Nåväl vår läkare ringde o sa till slut att vi fick prova ett annat preparat liknande melatonin. Ok vi gjorde det men J. hostade hela kvällarna när hon fått detta. Läkaren ringde mig förra veckan o sa att NU har läkemedelsverket backat och ändrat sig. Så alla som haft godkänd licens förut och de ska nu få sin godkänd. Läkaren ordnade med det o vad händer nej det blir nobben ändå. En på apoteket här ringde t.om till läkemedelsverket men allt var väldigt hemligt. Så han ringde mig o sa att du får prata med läkaren igen. Sagt o gjort jag pratade med han igår. Men han sa att 19/1 skickade han in de svar som läkemedelsverket ville ha. Ok allafall idag fick jag ett sms från apoteket här. Fel apotek dessutom, om man tänker på vart m-recepten går. Men jag åkte dit och vad hade hänt Jo igår godkände de äntligen J:s licens.
YES!!!! äntligen!
Det lönar sig att vara envis. Men jisses vilket krångel det ska vara med saker alltså.

Inga kommentarer: