2007-10-23

läkarbesök och ikea

idag har vi avklarat det första av de 3 besöken denna vecka. 7 mil bort.
Efter det åkte vi ut till ikea och handlade lite. Dels köpte jag nåt jag velat ha LÄNGE.....
En gryta i rostfritt och en durkslagsinsats till den. Ska bli så skönt att slippa stå o hälla på allt det konstiga viset här. Med hjälp av den här insatsen kommer jag förmodligen spara mina handleder rätt mycket.
Och sen blev det lite blandat därute. Hittade bland annat en dvdhylla på fyndavdelningen till hallen uppe. Nu är det bara att hoppas på att de har den andra kvar imorron med. Idag hade de 3 stycken o vi köpte alltså den ena av de.
Så ikväll åkte de gamla video/dvd hyllorna ner och imorron ska den nya sättas upp.
Kommer nog se mycket bättre o mer överskådligt ut.
Jennifer var snäll och plockade ur video o dvd filmerna.

När vi kom hem blev det ikeamek för peter. Han satte ihop en sockellåda som jag köpte i fredags på ikea. Vi har en sån o håller nu på o skaffar flera. Bra förvaring. Men det blev en del special med skåpen så han ska montera in den i sockeln imorron åt mig.
Till izabelle blev det en mckinley fleecetröja i rosa. Och jag köpte oss riktigt "höstiga" påslakan. Ska bli mysigt att göra fint med de.

Inga kommentarer: