2007-10-14

världens klokaste hund....

idag har det varit en rätt stressig dag. Stoffe hade ett riktigt race här idag på em. Uj vad allt var fel för han. Peter var med jennifer på simtävling i kristinehamn. Men jag lagade middag till stoffe och iza. Vi andra åt lite senare.
När jag står o lagar våran mat säger peter ja vart är hunden. Ja säger jag du har väl glömt henne ute. Kände liksom på mig att hon var ju inte inne hos oss.
Nej säger han,hon är inne här.
Ok sa jag o fortsatte fixa med maten. (det är mycket mat hemma hos oss med all dietkostmatlagning så det är alltid minst 2 olika middagsmaträtter)
Sen när våran mat nästan var klar så säger han samma sak igen,var är hon?
Ja säger jag du måste ju ha glömt henne ute.
Nej säger han men till slut öppnar han dörren o vem sitter inte på trappan .....jo WILMA!
Hon är så otroligt klok våran wilma. Hon kunde ju ha dragit iväg på bus men inte wilma inte. Och det är ju inte för att hon inte vågar dra iväg för det tror jag nog att hon vågar. Och inte sprang hon omkring ute heller utan hon går helt sonika upp o sätter sig på "sin" trappa.

Hon fick en bit falukorv när hon kom in som belöning för att hon är så otroligt smart.

Hur hände detta då. Jo jag släppte ut hundarna o peter var ute med de en stund o de sprang med in,men dörren hade visst stått öppen en stund innan peter stängde dörren o då smet hon väl ut.

Inga kommentarer: