2007-11-05

bilelände...

i lördagsem när jag o evelina varit på ica tyckte jag att det luktade lite bränt från bilen. Nåväl tänkte att det är väl bilen framför. Frågade evelina men hon kände ingen lukt. Väl hemma när jag skulle backa in bilen bolmade det rök ur motorhuven.
Peter kom springande och "vad har du gjort???"
Vi skulle snart vara på 50 årsfesten så det var lite stressigt.

Peter kollade på den o insåg att det antagligen var AC-kompressorn....tusenlapparna försvinner. Som vi inte har. Det kostar runt 10 lapp att laga en sån historia så jag försökte bara glömma o gjorde som jag inte brukar göra...stoppa huvet i sanden o låtsas som att problemet inte fanns.
Vi skulle på fest o ha trevligt o inte tänka på nån knäpp,dum bil.

Allafall igår kollade han på den igen innan han åkte till jobbet. Smörjde fläktremmen och hade insett att nej det var nog inte AC-kompressorn allafall. Idag har han fortsatt kolla och det är antagligen nåt med nåt kullager i ett hjul bredvid AC-kompressorn som alltså driver detta. Nu får jag under tiden åka gammal volvo(sonens bil). Imorron kommer en fläktrem till firman dit peter beställt den. Men den kommer han inte kunna laga imorron,eftersom han är på resande fot imorron.

Inga kommentarer: