2007-11-01

höstlov...

ja inte vet jag om det varit så mycket höstlov över den här veckan. Det har varit en mängd olika besök. Såsom habkonferens,datateksbesök på hab örebro,tandläkarbesök och läkarbesök.
Tack o lov har vi fritis till izabelle,så hon kunde vara där när vi haft alla de här besöken.
Peter var ledig måndag o tisdag och har hunnit med en del här hemma. Det har varit tippenbesök,hämtning av tapetkatalog,mek i badrummet.
Och nu har han börjat riva bastun för att bygga om i källaren,det ska ju bli min nya fina tvättstuga därnere så småningom om 1 år eller så.
Badrummet har han tätskikat första gången nu....YIPEEE!!!!
Nu är det bara 2-3 ggr kvar o snart ska det klinkras....*LÄNGTAR*

Det är lite jobbigt att ha så mycket inbokat en vecka som denna men å andra sidan slipper vi de en annan vecka då.
Igår insjuknade izabelle in i nån sjuka här. Ont i huvet,hög feber sen kväll och natt till idag. Idag har febern varit lägre men ändå funnits där. Imorron stundar ett barnkalas för henne om hon är frisk nog att gå. Och på lördag ska vi på 50-års fest. Syrrans man A. fyller år. Ja faktiskt på samma dag som är peters o min förlovningsdag.(dock är ej den dan på lördag)
Tänk 19 årig förlovningsdag snart.....
Får la fira det nästa år då det är 20 år.

Fick idag en försenad morsdagspresent av min snälle son. Som rörmokare han är så har han köpt mig en fin kran att ha i den blivande tvättstugan.
Vad hände på mors dag i år...jo sebben kopplade in golvvärmen i badrummet(det då fina nyrenoverade)och vi fick snart veta att vi hade vattenläckage i golvet. Det var det golvet det....
Sen hade vi studenten några dagar senare o peter o sebben fick lagom till studenten riva upp golvet. Sebben som var så gullig o ville ge mig golvvärme därinne på just mors dag. Men så blev det icke.
Skälet....ja nån skruv i golvvärmeslangen. Denna gången är golvet istället limmat med ett speciallim-fix som är svindyrt.
Men det är glömt nu....nu har vi snart ett fint nytt badrum igen. Några månader försent bara men vi har på en toalett klarat oss i så många månader på så många människor.
Jag är faktiskt en aning stolt över oss som familj som fixat det på en toalett under så lång tid.

Inga kommentarer: