2007-11-20

bileländet fortsätter....

igår skulle vi in till örebro på möte på skolan. Sebben brukar ju ta volvon till jobbet nu men i o med att värmen inte funkar som den ska i bussen så bytte vi bilar med varann. Sagt o gjort vi åker iväg i volvon. Och vid lanna så vill inte bilen åka längre. Peter lyckas styra in den på en grusväg där o sen startar den inget mer. Nåt med att bensinen inte kommer fram dit den ska. Pratade med sebben i telefon o andra gången jag ringer han så får jag ringa för skjuts. Han kommer o hämtar upp oss o det tar ju en stund eftersom han var o jobbade. Han kör oss till skolan och sen får han o peter åka tillbaka till lanna o bogsera hem bilen. Sen får peter lämna sebbe på jobbet o köra till örebro o hämta upp mig.
När vi sen på em kom hem så började han kolla på den. Och idag har han fortsatt med det. Bensinpumpen är det inget fel på men nåt fel är det med att bensinen inte kommer fram dit den ska. Idag nu på em hade han möte på jobbet o sen är han på väg till laxå o skroten i östansjö för att köpa generator till chryslern. En resa på 6 mil enkel väg.
Nu är jag mest trött på alla bilar.....men ingen idé att bli irriterad ändå. Det hjälper ju inte direkt.
Men det är jobbigt att vara beroende av att ha 2 bilar igång(minst,ska sebben ha sin bil till jobbet då är vi ju beroende av 3 bilar).
Peter jobbar ju sina skifttider o måste ha bilen till jobbet och jag måste köra till aktviteter o så.
Idag får min mamma rycka ut o köra jennifer till cellon.

Inga kommentarer: