2007-11-25

duktiga stoffe!

Idag var det avslutning på simskolan i badhuset...eller simskola. "plask o sim" heter det o är där de lär sig grunderna. Först går man "plask o lek" o sen plask o sim. Här har stoffe kämpat på ett antal terminer. Förra terminen blev izabelle uppflyttad i medleysimskolan(där man får lära sig de 4 olika simsätten)
Jag fick reda på det här förra veckan av ledaren A. därnere. Men stoffe har inte vetat något. Det här är verkligen STORT! Han blev uppflyttad i medley. Jag tror knappast att våran simförening haft nåt barn med autism som blivit uppflyttad förut.
Men sen är vi ett helt team som kämpar åt samma håll också.
nu badar ju stoffe 2 dar till i veckan under vinterhalvåret. Dels på måndagarna med pappa på rehabbadet. Och sen badar han ju under vintern på fredagarna med storebror sebbe. Från början med pappa men sebbe är duktigare på att få han att göra såna här saker. Och storebror-lillebror tid är inte helt fel det heller.
I badet har vi suttit med alla dessa terminer. Alla vi i familjen har turats om. Och det är nog det som är grejen att vi är så många som strävar åt samma håll. Det finns alltid nån i den här familjen som orkar kämpa med stoffe om nån annan inte mår bra.
Jag trodde nog aldrig att stoffe skulle bli uppflyttad.
Hade bara stoffe badat 1 gång i veckan tror jag inte vi varit där vi är nu idag. Men han får samma övningar ett antal gånger.
Han simmar ju med simdyna runt magen o har svårt med bentagen men nu tar han sig verkligen framåt på ett fint sätt. Han simmade t.om om flera av sina kamrater i badet. De skulle simma en o en runt bassängen liksom. Nu är temperaturen lägre i den bassängen han kommer vara i då i januari men det är ändå i den bassängen han är i på fredagarna så han vänjer sig nog.
När vi skulle åka till badet var eve lite sådär nej hon ville inte med. Jo sa jag idag gör vi det här för stoffes skull,det är viktigt.Ok hon följde med o när stoffe står här hemma i hallen säger han "hela min familj ska vara med o titta på MIG"
ojoj det var stort det......han var så lycklig i badet sen o frågade oss alla om han var duktig.
Idag är din dag stoffe.

Inga kommentarer: