2007-04-15

första grillmiddan....


för i år hade vi idag. Jag kände mig lite piggare idag o tänkte att ja nu orkar jag nog detta.
Jag o sebben hjälptes åt vid grillen men för lite kol gjorde att det tog ganska lång tid. Så det blev till att plocka ut min innegrill.


En av snitzlarna fick ligga kvar på grillen men de andra o korven fick jag grilla i den här. Så det blev ett lyckat resultat ändå. Sebben fixade potatismoset till stoffe o iza. Tack för det sebbe!(pulvermos men betydde mycket för mig att få hjälp med det). Sen hjälptes alla åt att duka på altanen. Vi andra åt potatissallad till o jennifer som inte tål det åt pommes frites. Alla var glada o nöjda efter årets första grillmiddag. Och jag drömmer om nån slags avställningsyta på vår altan. Kanske kan peter bygga.....

Och det bästa av allt. Stoffe tycker inte om vissa saker om de är värmda men innan middagen frågade jag om han kunde tänka sig grillad korv. Då säger han "jag kan väl prova". Han åt faktiskt 2 grillade korvar o sen en som var kall. Kanske en engångsföreteelse men det är ju kul ändå när det händer.

Nu är klockan 23.03 o izabelle kan inte sova. Hon sitter o spelar dator. Trots medicin så går det inte att sova.....

Och peter har kämpat på med det klinkersgolvet som ska ligga bredvid hörnduschen. Otroligt pillgöra. Imorron har peter semester o ska fortsätta med duschen.

Nu ikväll känns det som att den här halsflussen har tatt om igen. Att man aldrig lär sig att försöka bara vila....men hur ska det gå i en storfamilj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var det längesen. Nä här sovs inte heller :( Det är för ljust på kvällarna och melatoninet har ingen som helst verkan.
Krya på dig!!

Eirene sa...

Ja hur ska man kunna vila med huset fullt. I bland sliter jag mitt hår av alla välmenta uppmaningar att jag ska vila. "Ta hand om dig själv" och så vidare...jovisst det funkar sääkert :-)
Men det blir lugnare när dom är äldre i varje fall..och för att ha det sagt, mina barn är mitt allt :-)