2007-04-09

vad söta de är....

i morse när stoffe vaknade fick han se kattungarna för första gången.(lådan står inne i mitt o peters sovrum). Iza sov där inatt o gissa vart hon lagt sig nu inatt med. Jo i vårt sovrum såklart.
Men när stoffe kom in i rummet i morse o tittade på de så sa han så här.


Han satte sig ned bredvid lådan på golvet..."vad söta de är!"
WOW det var stort. Han uppfattade de verkligen söta o fick sin alldeles bästa min på sina läppar. Han var verkligen glad.

Sen har turerna in i sovrummet gått idag. De har fått klappa o så barnen och sedan förstått att de ska lämna den nya familjen ifred. Stoffe har fått hålla i kattungarna med min hjälp. Men nu kan han lyfta upp de så fint o lägga ned de jätteförsiktigt.
Det kunde han nästan från början,precis som att han hade fått den rätta känslan så där över en natt bara.


Innan barnen skulle somna ikväll fick de ha en liten kort mysstund med de nya liven.

Stoffe o iza har hjälpt till att väga de.

De här bilderna talar för sig själva.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, vad söta de är! Det var rent förskräckligt. Vad synd att vare sig min yngste eller sambon tål katter:( Min 7-åring tycker att pappa och lillebror kan flytta så kan vi köpa hund och katt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om prioriteringen;)

annorlunda mamman sa...

jo de är verkligen söta o ännu mer lär de bli när de öppnar ögonen.