2007-04-27

vårdbidraget....

ja det ska sökas om nu o är det nåt jag hatar så är det just detta. Innan jag har fått det klart ja då blir liksom allt annat liggande. Det tär så oerhört på min ork att skriva detta vårdbidrag.
Visst jag kan hänvisa till tidigare utredning vilket jag också gör men ändå. Det tar så mycket kraft att sitta o skriva detta.
Tack o lov har jag deklarerat på nätet,hjälpt sebben med det och gjort min egen. Och jag ska fixa med peters också. Det är jag som brukar deklarera. Och det är väl tur att internet finns för annars vete tusan om jag kunnat komma vidare med det.

Och det rör så mycket detta med vårdbidraget. I mitt fall är det ju så att vårdbidraget påverkar min sjukersättning. Vilket innebär att det har väldigt mycket med ekonomin i familjen att göra. Inte nog med att ha barn med handikapp utan man ska på ett sätt bli dubbelt straffad hela tiden också. Det vore så mycket enklare om t.ex autism gav så o så mycket vårdbidrag. Men det är dessa eviga grejer man ska fylla i och jag orkar knappt det. Samtidigt vet jag ju att jo jag måste.
Nu har jag allafall bestämt mig att under helgen ska allt detta bli klart.

Men det gjorde inte saken bättre när handläggaren på fk ringde mig förra veckan o sa att jag kan inte ta hand om det längre för jag har fått nya arbetsuppgifter. Jaha.....
Jag som var så glad att få ha samma handläggare som förra gången. Hon förstår ju vår situation, men tji fick jag.
Sen ringde hon dan därpå igen o sa att du lämna in det där nu vänta inte på att nästa hl. ringer.
Ok kände jag, det är inget virrigt nu alls.
Detta gjorde liksom inte saken bättre.

Inga kommentarer: