2007-04-15

professionell hästskötare....

ja det ska han bli min son. Eller....nej men han har allafall sökt till den skolan på strömsholm. Det här kanske är lite hemligt än...vet inte.(jag tror att han förlåter mig isåfall)
Hans dröm är ju att starta nån slags turridning o då är det några utbildningar han vill gå innan det.
Steg 1 är att gå denna kursen o då blir man alltså professionell hästskötare.
Alltså ingen vanlig som står o mockar skit hur som helst utan här snackar vi hästskötare!!!
Jag har hjälpt han med hans ansökningar idag på fm. Tur att peter,jennifer o evelina var vid kanotklubben på årets städdag(vårstädningen) så vi fick lite tid för oss själva jag o sonen.

Ja vi åkte ner dit med de o tog oss en härlig promenad på udden;jag,sebben,stoffe o iza. Stoffe arg som ett bi som minsann inte skulle gå en enda meter. Jo sa sebbe o peppade kom nu det här blir kul!!!
Stoffe ramlade ett antal ggr. På grund av sin dåliga syn o dåliga motorik så snubblar han lätt o det var mycket trädrötter på sina ställen. Vi kände på vattnet också.....
Inte så kallt faktiskt.
När promenade var avklarad då var det en stoffe som strålade. Tänk vad lite övertalning o stöd gör med han.

Jag håller tummarna stenhårt för att min son ska komma in på den här utbildningen,som man för övrigt får betala själv.

Inga kommentarer: