2007-04-08

påsk o snö...

igår (påskafton) snöade det här. Hm var det inte vår vi skulle ha nu.
Pappan jobbar hela påskhelgen,men det är ju inget ovanligt. Vi är vana det. Och lever man som jag ihop med en som 5-skiftar så blir man van det. Man får skaffa sig sina egna traditioner då kring olika högtider så att barnen alltid har det likadant oavsett om pappa jobbar eller inte. Det är väl inte så mycket ett jobb det är snarare ett sätt att leva.....
Peter har skiftjobbat så länge jag nästan kan minnas. Och det gjorde ju jag med när jag jobbade.
Fast vi jobbade mycket mot varann då så att barnen inte skulle behöva vara så mycket på dagis.
Sebben blir 19 år i sommar o peter har jobbat på järnverket i 19 år i november i år.
Innan dess hade han annat skiftjobb där vi bodde då. Så han jobbade skift då med o innan vi träffades så jobbade han också skift.

19 år förresten det låter som en evighet. Men ändå är det som att åren bara svischat iväg. Att peter jobbar på påsken det gör mig inte så mycket,värre är om han ska jobba julafton. Men det ser han ju alltid till att ta ledigt så det blir aldrig ett bekymmer ändå. Jag fixar innan så han kan ta med sig påskmat till jobbet o värma där. Och vi äter vår påskmiddag här hemma.
Nu i år jobbade han dessutom lite mer under påsken,lite övertid. Så idag när han bara jobbar 8 timmar då känns det ju som ett kort skift.

Imorron är han istället ledig för att gå ut natt till tisdag.
Och sen en natt till. Sen har han sin lediga vecka igen.

Inga kommentarer: