2007-05-08

har inte orkat...

skriva nåt alls här på flera dar. I söndags slutförde jag vbansökan o postade den. Fick ju ett nytt bud av fk i fredags att nu skulle den skickas istället. Skönt att ha lämnat in den. Sen har jag ju fått stå o göra matlådor till skolan eftersom barnen inte får sin mat där.
Jag gjorde ris o biff stroganoff på söndagkväll. Det blev maten till måndan(i skolan serveras då korv stroganoff)för barnen,lite biff stroganoff blev det över så jag kunde frysa in.
Igårkväll(måndag) gjorde jag en köttfärslimpa åt de i ugnen med hackad skinka i. Och till det ris o sås. Det blev så det räcker till 2 middagar till åt de var. Så nu har jag det i frysen.
De andra äter kålpudding,ris o sås i skolan idag.

Lämnade in mjölkfritt margarin åt de igår dels i kylen på förskoleklassen till stoffe. Sen gick jag bort till skolköket med iza´s margarin. Sen har jag haft med glutenfritt hårt bröd till skolan.
Men man känner ju den här stressen att hinna få iordning dessa matlådor till de så det finns i frysen. Jag får göra det på sena kvällar när allt är lugnt här. Resten av veckan går det inte att göra nåt liknande för det är fisk,soppa osv.
Så då blir det väl pasta o köttfärssås antar jag.

Stoffe o iza tål ju nästan inga grönsaker så det blir ju mest kött.
Personalen i förskoleklassen tar seriöst på det här o värmer deras mat,en av lärarna bär iza´s matlåda ner till matsalen så hon inte behöver vara utpekad.
Och de tog så seriöst på det igår så att det glutenfria brödet som finns i matsalen gav de inte iza utan de gick o hämtade där stoffe o hans resurs äter.
Så jag känner att de litar jag på o de beter sig bra mot mig. SKÖNT!
Idag lämnade jag in lingon också både till förskoleklassen o så det fanns i kylen i köket till izabelle. Allt måste vara uppmärkt så man får märka upp dels på locket och dels på sidan av såna byttor.

Inga kommentarer: