2007-05-15

mycket som ska göras....

ja ibland bara baxnar man över allt man ska hinna med när man har handikappade barn. För stoffe o iza har ju skolmatshistorian tagit mycket tid. Olika listor som ska in till skolsköterskan,skolköket,matsedel som ska skrivas. Idag var det dessutom skolläkarbesök för båda barnen som jag inte riktigt förstår vad man var där för egentligen.
Vår vanliga läkare tyckte att skolläkaren skulle kolla izabelles leder. Men skolläkaren sa ju att det var ju barnläkarens sak. Ja de bollar fram o tillbaka....
Sen vad hinner man med på ett 10 minuters långt besök då det ska kollas mage,hjärta o lungor,o för killar en s.k manlig koll. Och motorik ska kollas.
Ja jisses undrar vad de kan upptäcka på detta besök egentligen.....

Dessutom ska läkaren hinna med att kolla igenom ett formulär också som man fått fylla i. Och detta är ENDA skolläkarkollen under deras skoltid.

Sen ska jag ta bilder åt skolan på stoffes klassrum( inför ettan) men det blev ju att återkomma om det på måndag då det förhoppningsvis är bestämt vilket klassrum han får.
Och imorron ska jag o läraren titta på lämplig placering i klassrummet.
Och jag måste skriva ihop åtgärdsprogrammet,alla punkter som de på sista glömde.

Jag ska vara glad(och jag är glad) att jag får vara med o bestämma så mycket som jag får så jag klagar inte. Men det ÄR mycket.
Och allergimaten som finns i kyl o frys på skolan ska bytas ut med jämna mellanrum...typ nu!
Jag får hålla koll på när det ska bytas ut osv.

Nu är det ju lite runt iza med att de måste hinna o förbereda henne innan jag kommer,annars blir det ju ett stort utbrott.

Inga kommentarer: